Jale Tezer Ortaokul Bilişim Teknolojileri Bölümü; BT araçlarını ustalıkla kullanabilen, araştırma becerilerini geliştirerek doğru kaynağa ulaşabilen, problem çözebilen, gelişen ve değişen teknolojileri takip edebilen, dijital okur-yazarı olan K-8 sınıf öğrencileri yetiştirmeyi hedefler.
Öğrenciler BT dersleri dışında bu sınıfları farklı branş derslerinde ve teneffüslerde araştırma, ödev ve proje amaçlı kullanabilirler. Ulusal ve uluslararası kodlama etkinlikleri, okul içi düzenlenen bilişim haftası öğrencilerimize yeniliklerden haberdar olma, deneme, paylaşma ve yarışma ortamı sunar.
Program olarak MEB müfredatı uygulanır. Kazanımlar, disiplinler arası çalışmalar ve çeşitli sınıf içi etkinliklerle zenginleştirilerek öğrencilere sunulur.
Kodlama Eğitimi
Temel Bilgisayar Eğitimi ile başlayan sürecimiz bilgisayara hükmetme ile tamamlanır ve bu süreçte Algoritmik Düşünme yöntemi geliştirilir.
Algoritmik Düşünme Yöntemi problem çözmeyi, eleştirel düşünmeyi ve insan-bilgisayar etkileşimi arasındaki ilişkiyi anlamayı hedefleyen çalışmaların bütünü olarak düşünülebilir. Algoritmik düşünme becerisine sahip olan bir birey;
Bu çerçeveden de görüldüğü üzere algoritmik düşünme, sadece bilgisayar bilimleri, bilgi ve iletişim teknolojileri alanlarında değil, fen, matematik, sosyal bilimler gibi diğer alanlarda da öğrencilerin etkin ve verimli düşünmesine destek olmaktadır.
Bilişim teknolojileri Öğretmeni, rehberliğinde, yabancı dil destekli olarak uygulanan Kodlama Saati;